woensdag 8 januari 2014

Het kleinste pakje

Na het zien van deze mooie foto’s, werd beslist wat de kleinste neef onder de kerstboom zou krijgen. Het werd het kleinste kadootje, maar ook veruit het schattigst en dat maakt alles goed!


Het gemak waarmee je dit kan maken, in combinatie met mijn onvermogen om de beste combinatie te kiezen, resulteerde in een beetje bandwerk.


Voor koude en matige dagen een dikke voering: teddystof, nicky velours of badstof.


Voor warmere dagen een dunnere voering: interlock.


Er werden net genoeg poppen gevonden om elk mutsje te tonen. Niet elke pop haar hoofd was even geschikt en niet elke pop was even gewillig. Dus de poppenmoeder hielp een handje mee, de poppen werden gesust met een fopspeen en een verhaaltje.



Neefje A kreeg uiteindelijk de 3 mutsjes die het meest geschikt waren voor een jongetje, 1-tje voor elk weerstype.


Patroon: Het patroon kan je hier vinden.
Stof: De roze en turqouise stof met bloemen werd aangekocht bij de online Petit Pan winkel, de blauwe sterretjes en de rode retro stof kocht ik overzee, bij welke online winkel kan ik me niet direct herinneren. De bruine retro tricot kreeg ik van haar en de voeringstoffen kocht ik bij Tahir. De donkerbruine teddystof komt van Sammtex te Saint-Sauveur.

5 opmerkingen: