donderdag 3 januari 2013

Eerste kadootje in 2013

De kerstvakantie was lekker druk, een hele bende Belgische vrienden brachten ons een bezoekje in Dubai. 
Nieuwjaar werd bij ons thuis gevierd. Er werd boodschappen gedaan, gekookt, tafels gedekt, en dit alles voor 15 volwassenen en 14 kinderen. 
Bij een feestje en zeker voor Nieuwjaar hoort natuurlijk ook een kadootje. Voor de volwassenen werd er een serviette geflockt.


De kinderen kregen een T-shirt of Marcelleke (afhankelijk van hun maat en leeftijd) waarop SuperSky werd geflockt. 


Dubai heeft immers een prachtige ‘skyline’ en de verwijzing naar SuperDry vonden de tieners natuurlijk SuperCool! 
Daar we tijdens de jaarovergang vanuit onze tuin keken naar het vuurwerk dat op Burj Khalifa werd afgestoken; staat er in het Arabisch ‘828 Burj Khalifa’ onder het opschrift SuperSky, dus de hoogte en de naam van de hoogste toren ter wereld. 


De kadootjes werden opgerold, afgewerkt met een gestempeld naamkaartje en op tafel gelegd.  


Voor wie hier nog aan zou twijfelen, dit werd niet met de hand uitgesneden, hiervoor werd mijn plotter gebruikt! Dus de tekening werd op de computer gemaakt en nadien machinaal uitgesneden.

Edit: SuperSky is een woordspeling voor SuperDry, een kledingmerk vandaag de dag geliefd bij tieners en adolescenten. De SuperDry layout diende als basis voor het SuperSky opschrift. De opdruk is niet te koop en werd enkel als lieftallig kadootje aan onze vrienden aangeboden.

9 opmerkingen:

  1. Zo dat is handig zo'n Plotter! Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Man dat moet een werk geweest zijn...ondanks de plotter. Het opstrijken van die dingen vergt toch ook wat tijd.
    Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, jij bent me er toch één hoor!
    Zo mooi en vol betekenis...waarom krijg ik nu tranen in mijn ogen daarvan...djiezusss, ik ben echt te soft...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supercool die T-shirts! (en ja, ik was effe aant denken : heeft die dat met de hànd uitgeknipt??)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai! Dat ziet er superprofessioneel uit. Maar die Arabische tekens... om die te strijken, daar moet je toch ook wel engelengeduld voor hebben, lijkt me. Of heb je daar ook een geheime truc voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens de plotter het snijwerk heeft gedaan en moeder alle overtollige flock of vinyl 'manueel' -jawel- heeft verwijderd; wordt de 'heatpress' opgewarmd (mijn heatpress is van A4 formaat), het item erop gelegd en tussen een hete en een koude plaat geperst. Dus zowel de druk als de hitte zorgen dat de flock of gewone vinyl (dus zo een plastiek laagje) op je stof blijven hangen. Dus het strijkwerk wordt vervangen door de heatpress. Het blijft echter een secuur werkje want bij te warm/te koud of te veel/te weinig druk loopt het slecht af en kan je herbeginnen.
      Ik heb gigantisch veel ontzag voor wie manueel de flock of gewone flock uitknipt! Ik zou er mij niet aan zien te beginnen zonder plotter.

      Verwijderen